20
april
2017
|
00:00
Europe/Amsterdam

Belangrijke award voor milieurapport

Konica Minolta, Inc. (Konica Minolta) heeft de ‘Grand Award of Counter Global Warming Report’ (award van het Japanse ministerie van milieu) gekregen vanwege zijn buitengewone inzet voor en uitmuntende kwaliteit van de communicatie op milieugebied. Konica Minolta is erg blij dat het deze belangrijke award voor het tweede achtereenvolgende jaar gewonnen heeft.

De award is een erkenning voor de bijzondere kwaliteit van het MVO-rapport 2016 en het milieurapport 2016 van Konica Minolta. Vermeldenswaardig zijn vooral de uitstekende algemene structuur, de grote rijkdom aan informatie en de overzichtelijke en daardoor gebruiksvriendelijke rangschikking van gegevens. De jaarlijkse Environmental Communication Awards zijn een gezamenlijk initiatief van het Japanse Ministerie van Milieu en het Global Environmental Forum. De awards stimuleren bedrijven om zich in te zetten voor milieubeheer en communicatie op milieugebied en om de kwaliteit van informatie over het milieu te verbeteren.

Konica Minolta is zich ervan bewust dat organisaties de uitdagingen van wereldwijde milieuvraagstukken niet in hun eentje kunnen oplossen. Met dit besef werkt Konica Minolta, samen met externe stakeholders, hard aan het creëren van nieuwe waarden en gemeenschappelijke groei. Meer specifiek verstrekt Konica Minolta externe stakeholders informatie over zijn wereldwijde activiteiten op gebied van duurzaamheid en milieu, waarmee het kansen creëert voor samenwerking.

In zijn MVO-rapport 2016 geeft Konica Minolta in vijf talen informatie over zijn belangrijkste duurzame activiteiten. Op zijn officiële website plaatst het nog meer informatie over deze activiteiten.

Daarnaast publiceert Konica Minolta het milieurapport. Dit jaarlijkse rapport gaat uitsluitend in op milieuzaken, waaronder het algemene milieubeleid van Konica Minolta en de milieuactiviteiten en -indicatoren in dat jaar.

Met de slogan ‘Giving Shape to Ideas’ presenteert Konica Minolta zich als een duurzame multinational van groot belang voor de maatschappij, die bijdraagt aan het oplossen van maatschappelijke uitdagingen. Dit doet het bedrijf door waarden te creëren waarmee het via zijn bedrijfsactiviteiten de maatschappij kan versterken.

Bekijk hier het CSR report 2016.