01
januari
2020
|
09:09
Europe/Amsterdam

Dit was 2019!

Samenvatting

We zijn net aan een kersvers jaar begonnen. Maar vooraleer we de pagina’s van 2020 met successen vullen, willen we nog één keer de Konica Minolta-hoogtepunten van het voorbije jaar overlopen.

Januari 2019
Met een vermelding in de ‘2019 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World’, de lijst van de 100 duurzaamste bedrijven ter wereld, begon het jaar schitterend voor Konica Minolta. Deze lijst wordt sinds 2005 jaarlijks samengesteld door Corporate Knights en geldt als de barometer voor duurzaam ondernemen. De lijst wordt gepubliceerd in de zijlijn van het Wereld Economisch Forum (WEF) in Davos, Zwitserland. De 2019 Global 100 werden gekozen uit maar liefst 7536 toonaangevende bedrijven van over de hele wereld. De bedrijven werden beoordeeld op milieu-indicatoren, sociale indicatoren en bestuursindicatoren, en de vaardigheid in het promoten van diversiteit en innovatie. Met de opname in deze lijst staat Konica Minolta een stap dichter bij het verwezenlijken van de doelstelling om een bedrijf te zijn dat wereldwijd essentieel is voor de samenleving door - samen met de stakeholders - nieuwe waarden te creëren die innovatie stimuleren.

In november van dit jaar werd Konica Minolta voor de achtste keer op rij ook vermeld in de Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World), een van de meest prestigieuze wereldwijde indexen van ESG (Environment Sustainable Governance)-investeringen.

April 2019
Met de verhuis naar een gloednieuw kantoor, begon de Belgische vestiging van Konica Minolta in april van dit jaar aan een nieuw hoofdstuk. Greenhouse, het nieuwe kantoor in Diegem, is multifunctioneel. Zo is de indeling gebaseerd op activiteiten gerelateerd werken: er zijn ruimtes voor geconcentreerd werken, confidentialiteit, administratie en (on)gepland overleg. Naast de klassieke vergaderruimtes beschikt het kantoor ook over zogenaamde bubbles voor twee tot vier personen, stilteruimtes en een experience ruimte voor klanten. Het kantoor kenmerkt zich daarnaast door open en multidisciplinaire werkplekken. Doel van dit alles is de samenwerking tussen de verschillende afdelingen verder te versterken en daar worden ondertussen zeker de vruchten van geplukt.

Oktober 2019
In de Deense hoofdstad, Kopenhagen, toonde Konica Minolta in oktober de nieuwste producten en innovaties aan partners. Zowel de CEO van Konica Minolta als de president van de afdeling Business Solutions in Europa zakten naar Denemarken af om de visie, markttrends en huidige en toekomstige uitdagingen te delen. Daarnaast waren er journalisten van Techzine, Computable en Smart Business Magazine aanwezig.

November 2019
Ook in de huidige – eerder digitaal georiënteerde - wereld kunnen geprinte materialen nog steeds impact maken. Konica Minolta toont dit aan met de introductie van genARate; een volledig nieuwe oplossing voor de creatie van Augmented Reality (AR)-belevingen. Met genARate, dat in november gelanceerd werd, is het gemakkelijk om geprinte content om te zetten in boeiende, interactieve communicatie, zonder dat er specialistische kennis nodig is. Reclamebureaus, drukkerijen, interne printafdelingen en marketingafdelingen kunnen eenvoudig zelf content tot leven brengen en AR-belevingen creëren met print. Beelden worden automatisch herkend en worden driedimensionaal weergegeven op het scherm.

En ook dit nog…
Doorheen het jaar schreven we tal van mooie succesverhalen over de ervaringen van onze klanten. Vlaanderen, Wallonië, Brussel, geen nood of vraag van de klanten was er één te veel. We gingen uitdagingen aan en zochten naar de best mogelijke oplossing om hen te helpen. Nieuwsgierig naar de ervaringen van onze klanten, lees hier het verhaal van advocatenkantoor Claeys & Engels en drukkerijen Eurographics en Vangrunderbeeck.