10
mei
2019
|
15:16
Europe/Amsterdam

‘Een tevreden klant bezorgt mij een voldaan gevoel’

Samenvatting

De combinatie van techniek en veel klantcontact is Maik Hermsen op het lijf geschreven. Ook na 22 jaar heeft Maik Hermsen als service engineer daarom nog steeds plezier in zijn rol, die in de toekomst wel gaat veranderen. “Ik verwacht in de toekomst vooral met software bezig te zijn en bij Konica Minolta krijg ik de ruimte om me daarin te ontwikkelen.”

Als service engineer bij Konica Minolta is Maik Hermsen verantwoordelijk voor het verhelpen van storingen van officeproducten bij klanten. “In mijn werk heb ik veel vrijheid. Met de collega’s uit mijn team verdelen we dagelijks de storingen in onze regio en vervolgens maak ik mijn eigen planning. Tussen de afspraken door kan ik even lekker ontspannen in de auto. Muziek op en op naar de volgende klus”, vertelt Maik. “Naast het oplossen van storingen zorg je als service engineer ook dat de relatie met de klant goed blijft. Het leukste aan mijn werk vind ik die combinatie van veel klantcontact én met techniek bezig zijn.”

Complexe problemen oplossen, een extra leuke uitdaging
Voordat Maik aan zijn eerste baan als service engineer begon, dacht hij na één jaar verder te gaan studeren. Inmiddels zit hij al 22 jaar in het vak, maar vervelen doet het nog steeds niet. Complexe problemen oplossen vindt hij extra leuk, want daar haalt hij uitdaging uit. “Dat geeft een voldaan gevoel. Een tevreden klant is waar je het uiteindelijk voor doet.”

Ruim vier jaar geleden kwam Maik bij Konica Minolta werken na een tip van een oud-collega, die inmiddels bij Konica werkte. “Ik was op zoek naar een nieuwe baan. De producten van Konica Minolta kende ik al en ik wist dat die goed zijn. Mijn keuze was snel gemaakt.”

Ruimte om mezelf te ontwikkelen
Maik kijkt uit naar de toekomst. “In de toekomst verwacht ik door veranderingen in de markt vooral met software bezig te zijn. Daarbij zal ik me dan meer met bedrijfsprocessen bezig moeten houden en intensiever moeten samenwerken met de klant. Mensen gaan minder printen en kopiëren en onze producten worden steeds beter, dus het aantal storingen van officeproducten daalt. De print- en kopieermarkt raakt zo verzadigd. Bij Konica Minolta krijg ik ruimte mezelf verder te ontwikkelen, zodat ik klaar ben voor die toekomst. Door opleidingen te volgen op het gebied van de technische installatie van onze softwareproducten en door mee te gaan met collega’s die al met deze producten werken, ben ik straks goed voorbereid op die nieuwe rol.”

Meer weten over werken bij Konica Minolta? Kijk voor meer informatie en actuele vacatures op onze pagina Werken bij Konica Minolta.