20
november
2018
|
19:02
Europe/Amsterdam

‘Het belangrijkste in werk is plezier en purpose’

Samenvatting

“Ik lach naar het leven en het leven lacht terug.” Dat is het motto van Luuk Bruning (63), business developer bij Konica Minolta. In gedachten nog 21 en als een kind in een speeltuin binnen het bedrijf. Met alle vrijheid om te ontwikkelen, innoveren en vooral: plezier hebben in wat je doet.

“Het belangrijkste in werk is plezier en purpose” vertelt Luuk. “Dat is precies de reden dat ik enkele jaren geleden de overstap maakte naar Konica Minolta. Bij mijn vorige werkgever, waar ik 30 jaar gewerkt heb, was een stuk plezier weg. Konica Minolta kende ik vanuit een strategisch partnerschap. De cultuur vond ik erg prettig en sloot precies aan bij wat ik wilde. De sfeer is collegiaal en op lokaal niveau is er ontzettend veel ruimte voor eigen initiatief. Dat is bijzonder voor een Japans bedrijf. Vervolgens is het geweldig als je het treft met een manager die je empowered.”

Nieuwe concepten
De ruimte binnen het bedrijf benut Luuk volop, om lekker buiten de lijntjes te kleuren. Als business developer ontwikkelt hij nieuwe concepten en proposities, die afwijken van het bestaande, en haarfijn aansluiten op ontwikkelingen in de markt. Hij draagt hiermee actief bij aan de transformatie die Konica Minolta doormaakt, van printleverancier naar IT-dienstverlener. “Hardware is een commodity product geworden” vertelt Luuk. “Hier maken we op termijn het verschil niet meer mee. We hebben onze scope daarom verbreed naar informatieprocessen in de breedste zin: analoog én digitaal.”

Partnerships
“Anno nu moet informatie beschikbaar zijn, integer en veilig. De markt is echt zoekende hoe hiermee om te gaan. Denk aan de GDPR, de nieuwe wet voor gegevensbescherming, die sinds mei 2018 wordt gehandhaafd. Wij ontwikkelen Business-4-Business concepten die een passend antwoord geven op vragen die bij onze klanten leven. Met technologie van Konica Minolta zelf, maar ook door partnerships aan te gaan. Door samen te werken kunnen we oplossingen bieden die we anders nooit hadden kunnen realiseren. Bijvoorbeeld cloud printing. Grote deals zijn geen uitzondering meer. We doen de concurrentie af en toe goed pijn. En dat is leuk.”

140 jaar jonge start-up
“Ik noem Konica Minolta weleens een 140 jaar jonge start-up. We zijn echt een lerende organisatie, met vallen en opstaan. Maar we hebben steeds scherper voor ogen waar we naar toe willen en wat bij ons past. Binnen ons business development team is het fantastisch werken. We vullen elkaar aan en helpen elkaar waar nodig. Iedereen heeft een heldere taak, verantwoordelijkheid en beslissingsbevoegdheid. Toen ik de 1ste dag het kantoor binnenliep dacht ik: dit is lekker werken. En dat is het nog steeds. Dat verklaart waarom ik drie, vier keer per week van Venlo naar Amsterdam rijdt en weer terug!”

Meer weten over werken bij Konica Minolta? Kijk voor meer informatie en actuele vacatures op onze werken bij website.