14
juli
2020
|
12:30
Europe/Amsterdam

Konica Minolta en MGI versterken samenwerking

Samenvatting

Konica Minolta en MGI Digital Technology (MGI) hebben hun samenwerking uitgebreid met nieuwe initiatieven ten behoeve van klanten in een single-source partnerschapsaanpak. Deze zullen de gemeenschappelijke go-to-market activiteiten binnen de commerciële en industriële digitale markten verder versnellen.

De nauwe strategische en financiële samenwerking tussen de twee bedrijven kwam tot stand in 2014 en is in 2016 uitgebreid met een verhoging van het belang in MGI tot 40,5 procent. Als gevolg hiervan voegde Konica Minolta MGI-producten voor productie, label- en verpakkingsdrukwerk toe aan haar bestaande portfolio.

In de toekomst zal een nieuw gecombineerd logo worden toegepast voor alle specifieke gemeenschappelijke marketingactiviteiten wanneer Konica Minolta en MGI als partners verschijnen. De twee bedrijven intensiveren ook hun banden in Duitsland en Oostenrijk. In het kader van een uitgebreide samenwerking zullen MGI-systemen rechtstreeks via het distributienetwerk van Konica Minolta worden verkocht. Ook zal de marktleider op het gebied van productiedrukwerk MGI-klanten ondersteunen als één aanspreekpunt voor alle onderwerpen op het gebied van service, ondersteuning en administratie. Klanten zullen dus profiteren van een uitgebreid netwerk van Konica Minolta-medewerkers voor ondersteuning op locatie en verdere ontwikkeling van de betreffende klantoplossing.

Distributie en service voor MGI-systemen werd voorheen apart aangeboden. Nu Konica Minolta de verantwoordelijkheid voor de verkoop en ondersteuning heeft overgenomen, wordt dit gat gedicht. Terwijl MGI-gerelateerde technologieën en oplossingen onder het merk Konica Minolta op de markt worden gebracht, blijven de merkidentiteit en het corporate design van beide bedrijven over het algemeen gescheiden.

"De versterking van ons partnerschap is in het bijzonder gunstig voor klanten en geïnteresseerde partijen", aldus Tony Charlet, General Manager, MGI Global Business, die in zijn vorige rol als General Manager, Professional Print Division, Konica Minolta Business Solutions Europe, ook MGI-verantwoordelijkheid droeg. "In de toekomst zullen zij service en advies krijgen over alle aspecten van productieprinten en digital embellishment vanuit één enkele bron. Als bedrijf met een sterke klantgerichtheid en een breed team van consultants en ondersteuning op locatie zijn wij in staat om samen met de klant individuele embellishment-oplossingen te ontwerpen en te implementeren. Het feit dat MGI weer wat dichter bij Konica Minolta is gekomen, wordt gesymboliseerd door een nieuw, gemeenschappelijk logo waaronder we in de toekomst MGI-systemen op de markt zullen brengen"