07
oktober
2019
|
12:28
Europe/Amsterdam

Konica Minolta kondigt elf nieuwe deals aan tijdens Labelexpo Europe 2019

Samenvatting

Konica Minolta’s deelname aan Labelexpo Europe 2019 was een groot succes dankzij de massale belangstelling en positieve feedback van klanten voor de printers met de AccurioPress-technologie en het sluiten van elf nieuwe klantdeals.

Voor het eerst toonde Konica Minolta twee nieuwe versies van zijn nieuwe tonerlabelprinter de AccurioLabel 2030 (AL230). Eén exemplaar heeft een flexostation dat wit inline afdrukken voor het eerst mogelijk maakt. Deze optie komt binnenkort op de markt en wordt geleverd door Konica Minolta’s ontwikkelings- en productiepartner, Grafisk Maskinfabrik. De AccurioLabel roll-to-roll tonerlabelprinter is ideaal voor korte en middellange productie. Het vervangt de succesvolle AccurioLabel 190 drukpers, waarmee Konica Minolta een groot marktaandeel verwierf.

De digitale toner-based technologie van Konica Minolta biedt lokale service en perfecte ondersteuning, samen met de levering van onderdelen en verbruiksartikelen. Het vertegenwoordigt een succesverhaal in het afdrukken van etiketten dat begon na succesvolle experimenten die minder dan vier jaar geleden plaatsvonden. Konica Minolta had voor deze editie van Labelexpo het thema ‘Around the world, around the clock’ gekozen als metafoor voor de AccurioLabel-printers die honderden drukwerkleveranciers over de hele wereld helpen om hun bedrijf efficiënt en succesvol te maken.

Op Labelexpo kondigde het bedrijf tevens elf nieuwe verkoopsuccessen aan, waardoor de teller nu staat op 450 installaties. De nieuwe verkopen zijn verspreid over Europa, van Koblenz (Duitsland) en Frankrijk tot Turkije en Armenië.

Edoardo Cotichini, Team Manager Industrial Printing bij Konica Minolta Business Solutions Europe, zegt: “Labelexpo was een groot succes dankzij de ongekende belangstelling van klanten en prospects in onze producten en diensten. We hebben het aantal leads van 2017 verdubbeld en elf extra deals aangekondigd tijdens de show. Al vanaf het jaar 2016, waarin we onze eerste printer verkochten, is dit een zeer mooie reis geweest. Volgens InfoSource zijn we uitgegroeid tot nummer twee in de markt en onze versnelde groei vertoont geen tekenen van vertraging.”

“Deze nieuwe deals zijn uitstekende voorbeelden van hoe bedrijven in toenemende mate gebruikmaken van onze afdruktechnologie voor etiketten. We zien dat er vanuit de industrie veel interesse is voor kortere runs en just-in-time producties. Dat betekent dat labelprinters en converters afdrukken moeten kunnen maken van de allerhoogste kwaliteit. Onze AccurioLabel 230 digitale tonerlabelprinter voldoet aan deze eisen. Bovendien werkt onze toegewijde marktbenadering: onze groei verkeert momenteel in een opwaartse spiraal.”

Cotichini besluit: “De feedback die we hebben ontvangen op Labelexpo toont aan dat onze technologie goed inspeelt op de behoeften vanuit de markt. Maar het gaat niet langer alleen om kwaliteit. We benaderen zaken relatiegericht en co-creëren met onze klanten. We zijn dan ook van mening dat de ontwikkeling van de AccurioPress-technologie laat zien dat we goed naar onze klanten luisteren en de machines hebben verbeterd op basis van hun feedback. We heroverwegen altijd samen met onze klanten wat mogelijk is bij het afdrukken van etiketten en kunnen zo optimale resultaten realiseren.”