23
april
2020
|
10:00
Europe/Amsterdam

Konica Minolta lanceert MGI JETVARNISH 3D One digital spot UV-systeem

Samenvatting

Konica Minolta heeft het MGI JETVARNISH 3D One digital spot UV-systeem gelanceerd. Konica Minolta vergroot hiermee zijn toenemende aanwezigheid binnen de industriële en commerciële printsector.

De MGI JETVARNISH 3D One richt zich op markten voor kleine luxe verpakkingen, boeken, tijdschriften, visitekaartjes, menu's, brochures, fotoboeken en wenskaarten. De doelgroep bestaat onder andere uit digitale drukkerijen en grafisch vormgevers. Ook de huidige klanten van Konica Minolta die nieuwe, winstgevende zakelijke kansen willen creëren kunnen voor de toepassing van de MGI JETVARNISH 3D One kiezen.

Na de lancering is de nieuwe machine van Konica Minolta te zien in de showrooms. Vanaf nu wordt de MGI JET VARNSIH 3D One exclusief door Konica Minolta verkocht.

Met de introductie voegt Konica Minolta een nieuw systeem toe aan het MGI JETVARNISH-assortiment. Het nieuwste systeem opent deuren voor klanten die markten voor advertenties, marketing, design, creatieve vormgeving en luxe verpakking willen betreden door standaardtaken in hoogwaardige printproducten te veranderen.

De slogan voor dit systeem is 'embellishment for everyOne'. De belangrijkste kenmerken zijn:

  • Eén universele vernis voor voelbare 2D- en 3D-effecten – voor verfijnde vernisafwerking en reliëfvernis in één keer.
  • Lagere investerings- en productiekosten ten opzichte van vergelijkbare apparaten.
  • Variabele vernisdikte tussen 21 en 116 micrometer in één gang.
  • De bekroonde AIS-scanner voor automatische vel-naar-velregistratie zonder snijtekens, zonder afval en een zeer beperkte insteltijd.
  • Een uitgebreide softwaresuite met MGI spot varnish-editor voor het direct wijzigen van opdrachten, een kostencalculator en een tool voor opdrachtbeheer.

Als onderdeel van de basisspecificaties wordt de MGI-technologie gecombineerd met de piëzo-elektrische printkoppen van Konica Minolta, waarmee zowel op offset als digitale materialen kunnen worden geprint. Daarnaast wordt standaard 'on the job' drogen en uitharden met een milieuvriendelijke LED mogelijk gemaakt en kunnen er per uur maximaal 2077 A3-vellen van 364 x 750 mm worden geprint.

Daarnaast kent de MGI VARNISH 3D One ook een reeks optionele functies. Deze omvatten variabele data voor versiebeheer en personalisatie, een automatische PDF-converter die de virtuele spot-UV-laag uit PDF's haalt en een lightning-optie voor de AIS-scanner om speciale metalen onderlagen te gebruiken.

Koopintenties, gedrag en beoordelingen verbeteren allemaal wanneer een tastbaar element wordt geïntroduceerd in een gedrukt product of verpakking. En dat is precies waar de nieuwe MGI JETVARNISH 3D One kan helpen: door gedrukte producten of verpakkingen te produceren die aantrekkelijker zijn voor de consument.
Erik Klute, Product Manager Production Printing & Industrial Printing bij Konica Minolta Business Solutions Nederland

Aanraking en gevoel spelen een steeds belangrijkere rol in het hedendaagse koopgedrag van de consument en de verbeterde merkherkenning heeft het denken helpen vormgeven en mag niet worden onderschat. Zo blijkt uit een rapport van de Foil and Specialty Effects Association dat de tijd die nodig is om verrijkte producten te identificeren 45 procent sneller is dan producten die niet zijn verfraaid. Bovendien houden verrijkte producten de aandacht 18 procent langer vast dan producten die alleen maar worden bedrukt. Kijkend naar het gewenste resultaat van de merkeigenaar, heeft het vermogen van een product om de visuele aandacht van de shopper te trekken een sterke invloed op de beslissing van de consument om te kopen, want hoe langer men zich op een item richt, hoe groter de kans dat men dat item kiest en het een hogere waardering geeft.

Ga naar de website voor meer informatie over het MGI JETVARNSIH 3D One digital spot UV-systeem.