24
september
2019
|
18:14
Europe/Amsterdam

Konica Minolta toont nieuwste model labelprinter op Labelexpo

Samenvatting

Konica Minolta demonstreert op de Labelexpo in Brussel live zijn AccurioLabel 230. Met de demonstratie van het nieuwste model in de serie tonerlabelprinters wordt de 450ste installatie van de AccurioLabel-productieprinter gevierd. Deze mijlpaal toont de snelle groei van het bedrijf op het gebied van industrieel printen. 

De AccurioLabel 230 staat centraal op de Konica Minolta-stand, C12/C19 in hal 8. Belangrijke verbeteringen zijn onder meer een snelheidstoename van 73 procent, een verbeterde productiviteit, een optie voor overdrukken, geen opwarmtijd tussen opdrachten, minder afval en een nauwkeurigere afdrukregistratie.

De AccurioLabel 230 heeft een flexostation voor het inline wit printen. Deze optie wordt aangeboden door het Deense Grafisk Maskinfabrik (GM), de ontwikkelings- en productiepartner in Europa, en zal binnenkort beschikbaar zijn. Bestaande gebruikers kunnen hun systemen ook laten retrofitten om inline wit printen mogelijk te maken.

Mogelijkheden van MGI-technologie
Op de stand toont Konica Minolta ook belangrijke vooruitgang in de Konica Minolta-software die gebruikmaakt van augmented reality (AR) en toont het ook de verfraaiings- en afwerkmogelijkheden van de MGI-technologie. Er wordt extra aandacht besteed aan de MGI JETVarnish 3D WEB Color+-decoratie voor labels en flexibele verpakkingen. De bezoekers van de stand zien de volledige productie van een label, van pre-press tot het eindproduct.

Klanten betrekken bij nieuwe ideeën
Het hoofdthema van Konica Minolta voor Labelexpo Europe 2019 is ‘Around the world, around the clock’. Dit onderstreept hoe de Konica Minolta AccurioLabel-printers honderden printleveranciers over de hele wereld helpen hun bedrijf te verbeteren en is in lijn met de wereldwijde nieuwe branding van Konica Minolta, ‘Rethink What’s Possible’.

Edoardo Cotichini, Team Manager Industrial Printing van Konica Minolta Business Solutions Europe: "Labelexpo is de perfecte gelegenheid om klanten te betrekken bij nieuwe ideeën in de branche en synergiën tussen inkjetprinters en augmented reality-toepassingen, en om praktische toepassingen te demonstreren om de zakelijke mogelijkheden te vergroten."