Amsterdam,
29
maart
2017
|
10:38
Europe/Amsterdam

Konica Minolta toont visie voor het Kantoor van de Toekomst op CeBIT 2017

Tijdens CeBIT 2017 heeft Konica Minolta Business Solutions Europe revolutionaire concepten voor het Kantoor van de Toekomst laten zien. Als een vertegenwoordiger van het partnerland van dit jaar, Japan, heeft Konica Minolta gebruikgemaakt van dit podium om

Gezichtsherkenning, voorspellende softwareoplossingen en slim Internet of Things-kantoormeubilair zijn slechts een paar van de innovatieve antwoorden op de veranderende eisen van de arbeidsmarkt. Het bedrijf vindt het nieuwe concept van Deutsche Messe AG voor CeBIT 2018 een positieve ontwikkeling. Bezoekers konden de oplossingen voor het Kantoor van de Toekomst uit de eerste hand ervaren op Konica Minolta’s klimaatneutrale stand op CeBIT. Door de snelle veranderingen van de werkomgeving is er grote behoefte aan ondersteunende technologieën. Konica Minolta en de zeer gespecialiseerde partners waar het bedrijf mee samenwerkt, komen met geavanceerde oplossingen voor deze behoeften. Bezoekers waren in het bijzonder onder de indruk van de benadering, het verhaal en de gedachten achter het Kantoor van de Toekomst die op de stand werden gepresenteerd. Bovendien waren zowel partners als klanten onder de indruk van de integratie van de innovatieve technologie die zich sterk richt op mensen en die betrokkenheid bevordert. Hiermee positioneert Konica Minolta zich als een krachtige partner voor IT-diensten en -oplossingen.

Konica Minolta’s IoT (Internet of Things)-strategie

In samenwerking met MOBOTIX AG, Duits specialist voor intelligente IP-video-oplossingen, heeft Konica Minolta laten zien op welke manier medewerkers zonder een vaste werkplek via gezichtsherkenning bij binnenkomst in het bedrijf konden worden begeleid naar een vrij bureau. Doordat ruimte een steeds schaarser goed wordt in het bedrijfsleven is het belangrijk om deze zo efficiënt mogelijk te beheren en te benutten. Met zijn voorspellende technologie maakt Konica Minolta het mogelijk optimaal gebruik te maken van vergader- en bureauruimte, om de beste samenwerking en teamwork te garanderen en tegelijkertijd de privacy te behouden.In samenwerking met ARUP liet Konica Minolta een intelligent IoT-bureau zien dat kamertemperatuur, luchtvochtigheid, verlichting, luchtkwaliteit en andere parameters kan meten. Omdat al deze factoren een aanzienlijk effect hebben op de cognitieve prestaties van kenniswerkers kunnen zo de beste werkomstandigheden voor optimale efficiëntie en productiviteit worden bereikt.Om klanten voor te bereiden op de digitale werkplek, maakte Shoei Yamana, President en CEO van Konica Minolta, Inc., dinsdag in zijn toespraak de IoT-strategie van Konica Minolta met twee elementen duidelijk: de opbouw van een superieur “cyberfysiek systeem” en een unieke mix van cloud- en hightech IoT-technologieën om kosteneffectieve besluitvorming te ondersteunen. Konica Minolta’s cyberfysieke systeem zet informatie uit de echte wereld om in betekenisvolle cyberanalyse en komt met oplossingen via superieure invoerapparaten. Door het combineren van de expertise van het bedrijf op de gebieden van licht, beeldverwerking, meettechnieken en materialen met uiterst geavanceerde IoT-technologieën, creëert Konica Minolta apparaten die afbeeldingen, video en data samenvoegen tot kwantificeerbare parameters om tot nieuwe mogelijkheden te komen.

Ontworpen voor duurzaamheid

Konica Minolta, een ambassadeur voor CeBIT 2017-partnerland Japan, heeft een trotse bijdrage geleverd aan de openingsceremonie op zondag 19 maart. De “Japan Show Act” gaf door middel van een artistieke show, gesteund door Japanse bedrijven en hun innovaties, een indruk van de ideeën en de verwachtingen die in het land leven ten aanzien van de technologieën van de toekomst. Met de baanbrekende OLED-paneeltechnologie (organische lichtdiode) ingebouwd in de showkostuums, onderstreepte Konica Minolta zijn milieubewustzijn en zijn vooraanstaande pionierspositie onder de Japanse IT- en technologiebedrijven. “In het licht van Japan als partnerland dit jaar, zijn we er trots op voor het derde achtereenvolgende jaar op CeBIT te exposeren en onze brede portfolio van innovatieve technologieën te laten zien”, vertelt Ikuo Nakagawa, President van Konica Minolta Business Solutions Europe. Voor 2018 heeft Deutsche Messe AG een compleet nieuw concept aangekondigd voor CeBIT 2018. “Konica Minolta vindt de veranderingen een goede zaak en steunt de vakbeurs, die bewijst de moed te hebben om te veranderen, in zijn nieuwe concept”, benadrukt Ikuo Nakagawa.Met het brede assortiment van milieuverantwoorde producten, zoals 's werelds eerste flexibele OLED-verlichtingspanelen met regelbare kleuren, en een officieel gecertificeerde klimaatneutrale stand, versterkt Konica Minolta zijn positie als duurzaam handelend bedrijf door het ondersteunen van de doelstellingen van EcoVision 2050 om de CO2-emissies met 80% te verlagen in vergelijking met de niveaus van 2005. Door de ondersteuning van een gecertificeerd klimaatcompensatieproject, het Renun waterkrachtproject in Indonesië, compenseert Konica Minolta de berekende 127.670 kg CO2-emissie van de aanwezigheid op CeBIT.

In het licht van Japan als partnerland dit jaar, zijn we er trots op voor het derde achtereenvolgende jaar op CeBIT te exposeren en onze brede portfolio van innovatieve technologieën te laten zien.
Ikuo Nakagawa | President van Konica Minolta Business Solutions Europe.