09
september
2020
|
11:23
Europe/Amsterdam

Konica Minolta uitgeroepen tot wereldleider voor print transformation door IDC MarketScape

Konica Minolta op basis van klanten erkend, met een sterk portfolio om hen te ondersteunen bij de groei van hun digitale volwassenheid

Samenvatting

In de IDC MarketScape: ‘Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment’ (doc #US45354420, augustus 2020), werd Konica Minolta tot ‘Leader’ benoemd. Het bedrijf heeft een aanpak nagestreefd om zijn productportfolio en capaciteiten op gebied van IT-services significant uit te breiden. De IDC MarketScape stelt dat “Konica Minolta dit plan met succes heeft uitgevoerd op specifieke gebieden zoals IT services, security, voice over IP (VoIP), enterprise content management, business proces outsourcing en verticaal specifieke ERP en CRM solutions.” In het rapport wordt verder opgemerkt dat “… klanten die op zoek zijn naar meer dan een opfrissing van hun printer/MFP-portfolio en een visie op de evolutie van de werkplek in de toekomst, Konica Minolta overwegen.”

“Deze beoordeling bevestigt: we zijn een leider in Print Transformation,” zegt Olaf Lorenz, Senior General Manager, Digital Tranformation Division at Konica Minolta Business Solutions Europe, trots. Verwijzend naar actuele gebeurtenissen die hebben geleid tot een toename van digitaal werk, legt hij het potentieel voor hun klanten uit: “Als gevolg van de pandemie hebben we allemaal deel uitgemaakt van het grootste thuiskantoorproject ter wereld. Van de ene op de andere dag moesten bedrijven over de hele wereld ervoor zorgen dat het werk gedaan werd en de zaken bleven draaien. Tegelijkertijd moesten ze ervoor zorgen dat de gezondheid van hun werknemers beschermd werd – wat van digitale transformatie een eerste zorg maakte.” Hij gaat verder: “Het ‘nieuwe normaal’ van hybride kantoren zal de behoefte naar een meer verbonden en intelligente digitale werkplek versnellen – een werkplek die te allen tijde van op afstand toegang tot bedrijfskritieke workflows en data mogelijk maakt. Onze missie is om onze klanten te helpen het volgende niveau te bereiken in de digitale volwassenheid van hun organisatie. We helpen hen dit transformatieproces efficiënt te sturen en te beheersen door IT te vereenvoudigen en in te zetten onder hun eigen voorwaarden en gebaseerd op hun specifieke behoeften. We bieden de tools en de kennis om dit te bereiken.”

Konica Minolta’s portfolio wordt ook erkend door IDC MarketScape in het rapport: “De productrevolutie van Konica Minolta omvat een continuüm van producten en diensten, waaronder hardware, managed services en de automatisering van bedrijfsprocessen geïntegreerd in een Intelligent Connected Workplace.” Olaf Lorenz licht toe: “Bij zowel productontwikkeling als de implementatie ervan streven we bij elke klant een compromisloze en klantgerichte benadering na. Het vervult ons met trots dat IDC MarketScape onze visie en toewijding om klantwaarde te leveren erkent.” IDC MarketScape oordeelde dat “Konica Minolta erin gelooft dat technologie mensgericht moet zijn, waardoor het begrijpen van de motivatie, wensen en behoeften van werknemers essentieel is. Het bedrijf focust zich op het ‘waarom’ bij het implementeren van nieuwe technologie en niet enkel op het ‘hoe’.”

Een belangrijke reden voor de classificatie als leider is dat Konica Minolta een partner wordt voor holistic printing en office IT solutions. Het rapport belicht een specifiek productvoorbeeld van Konica Minolta’s digitale oplossingen: “Konica Minolta’s MarketPlace platform vertegenwoordigt een sleutelelement in de Intelligent Connected Workplace visie. Het Konica Minolta MarketPlace platform maakt het voor klanten eenvoudiger om toegang te krijgen tot de tools die ze nodig hebben om hun MFP’s te verbinden met verschillende industriegerelateerde security en cloud service apps.” Konica Minolta’s bizhub i-Series apparaten worden steeds meer het middelpunt van de ‘Intelligent Connected Workplace’ van zijn klanten.

Naast IT-oplossingen biedt Konica Minolta zijn klanten uit kleine of middelgrote bedrijven ook letterlijk een ‘hub’ voor hun IT: Workplace Hub. Deze is beschikbaar in verschillende versies en brengt de beste hardware samen met compatibele software en managed services, wat hun IT ontlast en daardoor krachtiger wordt. Konica Minolta’s leidende rol bij het aansturen van de digitalisering maakt het een aantrekkelijke partner voor zowel klanten als investeerders: in het kader van hun DX Stock 2020 programme, organiseerde Japan’s Ministerie van Economie, Handel en Industrie de Competitive IT Strategy Company Stock Selection. Het belicht bedrijven die genoteerd zijn aan de Tokyo Stock Exchange die bijzonder aantrekkelijk zijn voor beleggers die prioriteit geven aan het verbeteren van de bedrijfswaarde op middellange en lange termijn. Konica Minolta is een van deze bedrijven. Het bedrijf wordt hoog gewaardeerd met betrekking tot het potentieel van zijn nieuwe bedrijfsmodel, inclusief ondersteunende diensten voor digitale transformatie voor kleine en middelgrote ondernemingen (KMO’s of MKB’s) onder zijn Intelligent Connected Workplace.

Over IDC MarketScape:
Het IDC MarketScape vendor assessment model is ontworpen om een overzicht te geven van de concurrentiegeschiktheid van ICT (informatie- en communicatietechnologie) leveranciers in een bepaalde markt. De onderzoeksmethodologie maakt gebruik van een rigoreuze scoremethodologie die gebaseerd is op zowel kwalitatieve als kwantitatieve criteria, die resulteert in een enkele grafische illustratie van de positie van elke leverancier binnen een bepaalde markt. IDC MarketScape biedt een duidelijk kader waarin het product- of serviceaanbod, de mogelijkheden en strategieën, en de huidige en toekomstige succesfactoren op de markt van IT- en telecommunicatieleveranciers zinvol vergeleken kunnen worden. Het framework biedt technologiekopers een 360-graden beoordeling van de sterke en zwakke punten van huidige en toekomstige leveranciers.