23
april
2019
|
11:34
Europe/Amsterdam

Konica Minolta België verhuist naar multifunctioneel kantoor

Samenvatting

De Belgische vestiging van Konica Minolta Business Solutions heeft zijn intrek genomen in een nieuw kantoor. De 282 werknemers van de IT-dienstenleverancier en fabrikant van kantoortoestellen en productieprinters gaan voortaan aan de slag in de Greenhouse, aan de Berkenlaan in Diegem.

In samenwerking met aannemer Admos is in de nieuwe locatie een multifunctioneel kantoor ontwikkeld. Zo is de indeling gebaseerd op activiteitsgerelateerd werken: er zijn ruimtes voor bijvoorbeeld geconcentreerd werken, confidentialiteit, administratie en (on)gepland overleg. Naast de klassieke vergaderruimtes beschikt het kantoor ook over zogenaamde bubbles voor twee tot vier personen, stilteruimtes en een experienceruimte voor klanten. Het kantoor kenmerkt zich daarnaast door open en multidisciplinaire werkruimtes.

 

Samenwerking versterken
 

Xavier Biermez | Managing Director bij Konica Minolta Nederland & ‎België
Het essentiële doel van deze inrichting is het versterken van de samenwerking tussen verschillende afdelingen. De eigentijdse inrichting en het optimale gebruik van ruimte zijn het visitekaartje van ons bedrijf. Konica Minolta is één team, dat willen we voortaan ook uitstralen. 
Xavier Biermez | Managing Director bij Konica Minolta Nederland & ‎België

In het 2.200 m2 grote kantoor wordt gebruikgemaakt van flexplekken. Op rustige dagen kan een deel van de ruimtes – in het kader van duurzaamheid – worden afgesloten. Biermez: “Ook dat is waar Konica Minolta voor staat. En hoezeer de verhuizing ook gepaard gaat met grote veranderingen, wijzigt er weinig voor onze medewerkers wat de reistijd betreft. We hebben bewust gezocht naar een nieuwe locatie dicht bij ons vorige pand, waar we maar liefst 34 jaar gevestigd waren. We kijken ernaar uit onze collega’s en onze klanten te verwelkomen in ons nieuwe kantoor.”