30
juni
2017
|
00:00
Europe/Amsterdam

Nieuwe divisie voor Professioneel Printen

Konica Minolta komt met een Europese Professional Print-divisie met Charles Lissenburg in een nieuwe rol van General Manager. Hij staat aan het roer van de teams die zich richten op het leveren van producten en oplossingen waarmee commerciële en industriële drukkerijen meer efficiëntie en waarde kunnen bereiken.

Deze nieuwe afdeling is opgericht om in te spelen op het groeiende belang van de industriële en commerciële printsectoren doordat Konica Minolta klantgerichter gaat werken en actiever wordt in marketing, software en cross-media services om afdruktoepassingen naar een hoger niveau te brengen.

Lissenburg is afkomstig van Nuance Communications waar hij drie jaar Senior Vice President of Worldwide Sales, Imaging is geweest. Daarvoor werkte hij 14 jaar bij EFI, als laatste als Vice President, Worldwide OEM Sales.

Er zijn enorme kansen binnen de markten van industrieel en commercieel printen die we graag willen benutten. Omdat we onze unieke aanpak van de high-end commerciële printwereld en industriële markten blijven uitbreiden, is het van groot belang dat we klanten inzicht en zakelijke tools geven waarmee ze nieuwe kansen op de markt kunnen pakken. De Professional Print Division richt zich op het uitbreiden van de digitale afdrukactiviteiten door digitale technologieën in te zetten voor de behoeften aan sterk wisselende, hoogwaardige producten in kleine aantallen en met korte levertijden, en door het aanbieden van oplossingen voor efficiënter afdrukken.”
Charles Lissenburg | General Manager Production & Industrial Printing Konica Minolta Business Solutions Europe

In de afgelopen jaren heeft Konica Minolta grote stappen gezet op de industriële markt met de introductie van zijn AccurioJet KM-1 UV inkjet vellenpers en de bizhub PRESS C71cf on-demand labelprinter, en zijn er andere belangrijke ontwikkelingen geweest op het gebied van verpakkings- en professioneel drukwerk.

Konica Minolta zet eropin om zijn successen in de middenproductie kleurprintsector te herhalen en de kop te pakken in de industriële afdrukmarkt. De research van Konica Minolta richt zich met name op industriële toepassingen, zoals etiketten en verpakkingen, getuige de ontwikkeling van nieuwe afdruktechnologieën en samenwerkingsverbanden met bedrijven als MGI Digital Technology.

Gegeven Konica Minolta’s reputatie als toonaangevend merk in industrieel afdrukken op grond van onze uitstekende inkjettechnologie, waardoor we nummer 1 zijn in markt voor het bedrukken van textiel en een toonaangevende fabrikant van inkjetkoppen zijn, breiden we nu onze industriële afdrukoplossingen verder uit in de richting van professionele afdrukbedrijven in Europa. Deze nieuwe afdeling is opgericht om dit te ondersteunen met specialistische kennis, expertise en hightech oplossingen. We zijn blij met de komst van Charles omdat hij zijn grote kennis van de branche kan inbrengen in deze nieuwe spannende kans in een snel veranderende markt.
Indy Nakagawa | CEO van Konica Minolta Business Solutions Europe

Download hier de foto van Charles Lissenburg.