11
mei
2017
|
00:00
Europe/Amsterdam

PROKOM kondigt uitbreiding aan na geslaagd openingscongres

PROKOM, de onafhankelijke gemeenschap van gebruikers van Konica Minolta’s productieprinters, heeft nieuwe uitbreidingsplannen bekendgemaakt naarmate ze verder uitgroeit tot een wereldwijde organisatie.

Bij de start van het openingscongres in Wenen (Oostenrijk), waarvoor nagenoeg 170 geïnteresseerden zich hebben ingeschreven, is aangekondigd dat er in juni van volgend jaar een tweede congres in Europa zal worden georganiseerd, dit keer in Boedapest, de hoofdstad van Hongarije.

Het ‘Power of PROKOM’ congres in Wenen van 10 tot 12 mei is georganiseerd om leden van over de hele wereld, waaronder nagenoeg alle Europese landen, een ‘hands-on’ kans te bieden om te netwerken, bij te leren en te groeien in onze huidige multichannel wereld.

“Aanvankelijk lag de nadruk van PROKOM op Europa. Daarom is dit continent als locatie voor het openingscongres gekozen,” aldus Andy Barber, Managing Director van (Digital) UK Mail Ltd en voorzitter van PROKOM. “We stellen echter vast dat het aantal leden uit Noord-Amerika en Canada enorm toeneemt en dat de gemeenschap ook kan rekenen op steun uit bijvoorbeeld Rusland en daarbuiten.”

“De grote interesse uit de VS, met meer dan 30 inschrijvingen, is een duidelijk signaal waarmee we in de toekomst ernstig rekening moeten houden. Het is weliswaar altijd onze bedoeling geweest om uit te breiden naar andere regio’s in de wereld – met inbegrip van een uitrol in Azië en daarbuiten – om een ‘wereldwijde gemeenschap’ te worden, maar dit cijfer bevestigt nogmaals waarom we een manier moeten vinden om dit concreet te realiseren.”

“We hebben ons doel van 150 bevestigde inschrijvingen, dat we ons vorig jaar bij de reservatie voor het openingscongres hadden gesteld, overtroffen. Nu we weten hoe groot de interesse voor een dergelijk evenement is, zijn we al volop aan het bekijken hoe we volgend jaar aan de verwachtingen zullen kunnen voldoen. Ik ben er zeker van dat we heel veel ideeën zullen ontvangen over manieren waarop we beter kunnen samenwerken op deze congressen en in de toekomst.”

Toshitaka Uemura, General Manager van Konica Minolta Inc, voegt eraan toe: “PROKOM is een essentieel onderdeel van Konica Minolta’s strategie, waartoe ook een meer klantgerichte verkoopbenadering behoort. Daarom vervult het ons met trots deze gebruikersgemeenschap te kunnen steunen en zo onze klanten succesvol te helpen groeien in de immer veranderende sector van de printcommunicatie. Zij willen dat wij hen helpen om hun bedrijven te doen groeien door onze technologie te gebruiken – en PROKOM is een fantastisch forum waar ze hun meningen kwijt kunnen, ervaringen kunnen delen, kunnen bijleren en profiteren in de wetenschap dat ze een sterke organisatie ter beschikking hebben die zich inzet voor hun behoeften.”

Enkele onderwerpen op het congresprogramma: “The Future Of Digital IS Print”, “Making Print And Marketing Human”, “Print And Marketing - Two Sides Of The Same Coin”, Learning A New Skill That Could Kill You”, “So You Want To Be A Print And Marketing Services Provider” en “How To Achieve Predictable Profits”.

De congreshashtag is #pop17 en de PROKOM Twitterhandle is @ProkomOrg

Gedetailleerde informatie vindt u op www.PROKOM.org