11
oktober
2017
|
00:00
Europe/Amsterdam

Quocirca-analyse 2017: Konica Minolta in MPS-kopgroep

Konica Minolta is door het IT-marktonderzoeksinstituut Quocirca op de wereldmarkt voor Managed Print Services (MPS) opnieuw tot ‘leider’ uitgeroepen. In zijn marktanalyse ‘Managed Print Services Landscape 2017’ licht Quocirca verder het sterk op IT-diensten en digitale transitie toegespitste MPS-aanbod van Konica Minolta toe.

Volgens Quocirca wordt de wereldwijde MPS-markt gevormd door een kleine kopgroep van toonaangevende bedrijven, waaronder Konica Minolta. Deze bedrijven onderscheiden zich door volwaardige en zich continu verbeterende diensten en door investeringen in hun MPS-platform en in analysemethodes. Volgens het onderzoek heeft Konica Minolta bovendien een veelomvattend aanbod van begeleidende IT-diensten, Enterprise Content Management en op zakelijke processen georiënteerde oplossingen voor digitale transformatie.

Op het gebied van MPS karakteriseert Quocirca een aanbieder als ‘leider’ indien die door strategische visies en een omvangrijk dienstenaanbod zijn stempel op de wereldmarkt drukt. “We zijn er blij mee dat we in deze context worden beschouwd als leverancier van IT-diensten en als drijvende kracht achter zakelijke digitalisering. Het laat onze klanten bovendien zien dat ze met Konica Minolta heel toekomstgericht inzetten op een bedrijf met leidende competenties", zegt Xavier Biermez, Managing Director Konica Minolta Business Belgium & The Netherlands.

MPS-markt blijft stabiel
Voor zijn ‘Managed Print Services Landscape 2017’ heeft Quocirca wereldwijd 240 toonaangevende IT-managers geïnterviewd. Van hen rekent 65 procent voor het komende halfjaar op stijgende MPS-uitgaven. Voor amper de helft van de bedrijven blijft het afdrukken van documenten nog steeds een belangrijk onderdeel van de dagelijkse workflow. Daardoor verwachten ze meer betrouwbaarheid en beschikbaarheid van hun printresources. Dit vormt ook de voornaamste reden voor de overstap naar MPS: 42 procent van de deelnemers aan de enquête gaf aan dat zij hierdoor een verbetering van de printdiensten verwachten. Voor een derde van de geïnterviewden waren kostenbesparingen als gevolg van MPS doorslaggevend. Bijna driekwart van de geïnterviewde managers ziet in MPS een belangrijke prikkel voor digitale transitie.