14
november
2019
|
09:09
Europe/Amsterdam

Toegenomen klanttevredenheid en interne efficiëntie

Success Story Drukkerij Eurographics

Samenvatting

Een hele reeks klanten in verschillende sectoren vertrouwt op Eurographics voor de digitale druk en de afwerking van verschillende soorten drukwerk: van eenvoudige naamkaartjes tot glossy corporate brochures. Omdat precisie en kwaliteit in de grafische wereld zo essentieel zijn – en de sector tegelijkertijd snel evolueert – besloot de Zaventemse drukkerij onlangs om zijn printers te vernieuwen. De keuze viel uiteindelijk op de C6085 en de C2060 AccurioPress-toestellen van Konica Minolta. Die bewijzen vandaag hun enorme meerwaarde, zowel voor klanten als intern.

“We zijn nu een achttal maanden klant bij Konica Minolta”, zegt Hubert Martens, zaakvoerder van Eurographics. “Met de toestellen die we voorheen hadden, liepen we het risico om niet langer te voldoen aan de noden van onze klanten. Om die situatie voor te zijn, vonden we het hoog tijd om in nieuw materiaal te investeren.”

Hoge printkwaliteit en -consistentie
Op basis van hun specifieke noden stelde Konica Minolta zijn C6085 AccurioPress voor, aangevuld met de C2060 als back-up. En dat bleek precies wat Eurographics nodig had. De drukkerij verzorgt zo’n 150.000 à 200.000 prints per maand. Dankzij de nieuwe printers ligt de printkwaliteit en de consistentie van al dat drukwerk aanzienlijk hoger, wat ook bij hun klanten niet onopgemerkt bleef. “Zij vertellen ons regelmatig dat ze nog tevredener zijn over het geleverde werk dan vroeger. En dat is natuurlijk het allerbelangrijkste bewijs dat we de juiste keuze hebben gemaakt.”

Productiviteit en winstgevendheid
De printers bieden nog meer voordelen, die erg belangrijk zijn voor de continuïteit, de productiviteit en winstgevendheid van een bedrijf als Eurographics. De ingebouwde optie IQ-501 Intelligent Quality Care regelt bijvoorbeeld alles automatisch, zelfs de correcte afstelling van het register.

Hubert Martens: “Na het vrijgeven van een opdracht hoef ik me geen zorgen meer te maken of alles wel even mooi uit de printer komt. Voorheen moest ik nog regelmatig nagaan of er geen mislukte exemplaren ingeslopen waren, nu kan ik er op rekenen dat alle honderden pagina’s er perfect uitzien. We hebben dus minder kopzorgen én we kunnen onze tijd besteden aan nuttigere zaken. Ook de belangrijke kalibratie hoeven we niet meer met de hand te doen: met één druk op de knop loopt het allemaal vanzelf. Ook daarmee winnen we veel tijd. De IQ-501 Intelligent Quality Care is voor ons een enorme vooruitgang.”

Duurzaamheid
Een enorm nadeel van de oude toestellen was de papierverspilling door het gebrek aan consistentie in de kwaliteit van de prints. Die verspilling was zowel op ecologisch als financieel vlak niet meer te verantwoorden. Hubert Martens: “Met de nieuwe toestellen printen we nu tot wel 85 pagina’s per minuut, zonder ook maar één pagina te verspillen. En ook op het gebied van energie- en tonergebruik zijn de Konica Minolta-toestellen aanzienlijk zuiniger. Ook dat levert significante financiële en ecologische besparingen op.”

Meteen vertrouwen gevoeld
Konica Minolta staat bekend om zijn advies en oplossingen op maat. Oorspronkelijk was Eurographics van plan nieuwe toestellen van hun oude leverancier te bestellen, maar voor de zekerheid namen ze ook contact op met enkele andere merken. Een goeie beslissing, want Martens is zowel tevreden over de kwaliteit van het materiaal als over het verloop van het verkoopproces:

“Andere leveranciers steken hun prijzen initieel erg hoog in en verlagen die pas als je onderhandelt. Konica Minolta stelde ons meteen een correcte prijs voor, wat meteen veel vertrouwen creëerde. Ze adviseerden ons erg goed en stelden een oplossing op maat voor. Bovendien kon ik zo vaak als ik wou binnenspringen voor demo’s en testen. Dat was voor mij de kers op de taart, want daardoor was ik 100 procent zeker van de kwaliteit en het gebruiksgemak van onze nieuwe printers. En ook qua service achteraf zit het goed: indien nodig zijn ze binnen de vier uur ter plaatse, zoals afgesproken in onze service level agreement. We zijn over de hele lijn enorm tevreden van onze investering.”