10
oktober
2018
|
00:00
Europe/Amsterdam

Veilig ondernemingsbreed bestanden delen en synchroniseren met dokoni SYNC & SHARE

Samenvatting

Konica Minolta biedt met dokoni SYNC & SHARE een ondernemingsbrede oplossing voor het delen en synchroniseren van bestanden. dokoni SYNC & SHARE is een zakelijke oplossing die op maat is af te stemmen op de behoeften van elk bedrijf. De oplossing biedt daarnaast een beveiligde toegang tot data en informatie vanaf elke plek, op elk moment en met elk apparaat.

Data is het meest waardevolle bezit van een bedrijf geworden. Daarom is de toegankelijkheid van deze informatie van binnenuit en van buitenaf een belangrijke factor voor het succes van het bedrijf. Deze data moet op een efficiënte manier beheerd worden, want de hoeveelheid data zal naar verwachting vertienvoudigen tegen het jaar 2025. Effectieve, flexibele en snelle toegang tot informatie en het delen ervan is hiervoor onmisbaar. Snel kunnen reageren op veranderende marktsituaties en invloeden van buitenaf is immers een belangrijk concurrentievoordeel voor bedrijven. Het kunnen inspelen op nieuwe trends en toepassen van nieuwe technologieën, plus het koesteren van innovatie zijn onmisbare eigenschappen voor een globale integratie van zakelijke activiteiten en bedrijfsprocessen.

Oplossingen zoals dokoni SYNC & SHARE zijn daarom van groot belang. Zij ondersteunen deze processen door informatie op elk moment en op elke plek toegankelijk te maken en door een platform te bieden voor een betere samenwerking.

ECM in lijn met de bedrijfsprocessen en bestaande IT-oplossingen
Egwin Bovyn, Product Manager IT Solutions Cluster West bij Konica Minolta, legt uit: “dokoni SYNC & SHARE is bedoeld voor de dagelijkse documentverwerking van organisaties door administratie en beheer makkelijker te maken. Je kunt onderweg, waar en wanneer je wilt, werken met al je data bij de hand. dokoni SYNC & SHARE helpt je het werk af te maken en maakt een eind aan IT-barrières die een efficiënte samenwerking belemmeren en de productiviteit afremmen. Bedrijven kunnen hierdoor de capaciteiten van hun kenniswerkers optimaal benutten. En het mooiste is dat onze klanten zelf exact kunnen bepalen op welke manier het systeem wordt geïmplementeerd.”

Bedrijven kunnen heel gemakkelijk hun eigen werkomgeving creëren en beheren. Dit helpt bedrijven sneller te werken en beter en flexibeler te reageren. Dit is mogelijk doordat de gebruiker de keuze heeft waar, wanneer en met welk apparaat hij of zij het werk gaat doen. Ondanks dat deze oplossing de gebruikers de flexibiliteit biedt die zij kennen van cloudoplossingen voor consumenten, zijn in dokoni SYNC & SHARE hoge beveiligingsnormen ingebouwd die noodzakelijk zijn voor de zakelijke omgeving om data en informatie te beschermen.

Een multifunctionele samenwerkingskatalysator
dokoni SYNC & SHARE stimuleert een efficiënte samenwerking tussen alle interne en externe partijen door het onbelemmerd delen van informatie. Het systeem bewaart eerdere versies van documenten en houdt bij waar, wie, wat en wanneer iets is uitgevoerd. Bovendien kan commentaar worden toegevoegd bij de documenten om notificaties naar de betreffende teamleden te verzenden. Hierdoor kunnen projecten sneller afgeleverd worden en neemt de productiviteit aanzienlijk toe. Door middel van de synchronisation client houdt het systeem bestanden ook op alle apparaten up-to-date en kunnen bestanden tegelijk bewerkt worden, zelfs als er geen internetverbinding is.

Het uitrollen en de systeemintegratie van dokoni SYNC & SHARE zijn erg flexibel. Het kan worden gekoppeld met andere dataopslagsystemen – zoals SharePoint, SMB, FTP, Dropbox of Google Drive – waardoor er één enkel toegangspunt ontstaat voor alle opgeslagen data. Bedrijven kunnen dokoni SYNC & SHARE lokaal laten beheren door Konica Minolta of gebruiken als beheerde cloudservice, waarbij Konica Minolta zorgt voor de beveiliging van het systeem via het cloud eco-systeem bizhub Evolution. Er zijn zelfs hybride oplossingen mogelijk voor ondernemingen die een mengvorm van beide benaderingen wensen.